Samsung Galaxy Gio i znikająca kasa

Samsung Galaxy Gio i znikająca kasa

przez HarryTex » 17 kwi 2012 17:33

Witam,
W moim poprzednim wątku dyskutowaliśmy jaki telefon mam wybrać - wygrał w/w Gio. Nie ukrywam fajny jest, ale od dwóch osób znajomych które miały ten telefon były załamane - ponieważ telefon co chwile się psuł. Więc proszę mi powiedzieć czy to prawda, że te telefony są wadliwe (chodzi głównie o głośnik, bateria, soft)?
Jednak piszę w trochę innej sprawie.
Mianowicie, telefon zjadł mi 14 zł łącznie - dobrze, że teraz bo do końca kwietnia, chce przejść na abonament. Czytałem na tym forum o przypadkach, że ludzie otrzymywali rachunki na 900 zł za połączenia z Internetem.
U mnie jest trochę inaczej, ponieważ przez cały czas mam podłączony telefon do sieci Wi-Fi, czyli internet mam darmowy,
Myślałem, że przez włączony GPS mi kasę zjada więc go wyłączyłem ale dalej mi kasa znikała.
Więc wyłączyłem Konta i synchronizacja>Dane w tle - ponieważ miałem tą opcję włączoną. I na dzień dzisiejszy znikanie ustąpiło.
Jednak boję się, że jak wyłącze Wi-fi sytuacja się powtórzy.
Co mogę zrobić żeby wszystkie potrzebne dane ściągało poprzez Pakiet internetowy - wykupiony, lub sieć wi-fi, a nie inną (ponieważ miałem taką sytuacje, że wykupiłem pakiet 125 MB i chodziłem po internecie w telefonie zadowolony, jednak po 2 godzinach dostałem wiadomość, że nie mam nic na koncie - miałem 30 zł, a pakiet 125MB został NIE tknięty)
Jak mogę skonfigurować telefon tak by korzystało z pakietów lub wi-fi?
I jeszcze jedno pytanie czy GPS w telefonie jest płatny-samo włączenie, że może się łączyć z GPS, ale nie korzystanie z map itp?

PS. Miałem włączone ustawienie o korzystaniu z sieci 3G - czy to coś kosztuje? - na wszelki wypadek i to wyłączyłem.

Podejrzewam, że powyższy potok wyrazów może być mało czytelny i nie składny, jednak mam nadzieję, że uzyskam od Was pomoc.
Użytkownik
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 kwi 2012 12:05


Re: Samsung Galaxy Gio i znikająca kasa

przez Vini » 17 kwi 2012 18:50

Witaj,
jeśli wyłączyłeś dane pakietowe (Dane w tle) - to telefon nie powinien się łączyć z internetem poprzez sieć komórkową. GPS sam w sobie jest darmowy i żadna transmisja nie jest tam płatna, jednak w telefonach montuje się A-GPS, który wspiera się łącznością z internetem. A-GPS aby przyśpieszyć złapanie pozycji - ściąga z netu aktualne położenie satelit, co może pociągnąć trochę danych. Jednak jeśli wyłączyłeś dane pakietowe w telefonie, to nie ma szans aby A-GPS coś zassał - wtedy działa po prostu jak zwykły GPS, czyli niezależnie od internetu.

Na wszelki wypadek sprawdź jeszcze w ustawieniach systemowych gdzieś w zakładce z łącznością komórkową - czy masz odhaczony parametr danych pakietowych, czy coś takiego.

Jak masz wykupiony pakiet internetowy to ściąganie danych powinno najpierw zjadać właśnie ten pakiet. Jeśli tak się nie dzieje, to znaczy że jest jakiś zapis w regulaminie, według którego trzeba jakoś inaczej skonfigurować APN aby zasysał przez pakiet - ale to najlepiej wyjaśnisz sobie w salonie Twojego operatora, bo nie mam pojęcia jaki masz pakiet i jaki jest do niego regulamin.

Co do korzystania z Wi-Fi - to działa on niezależnie od telefonii komórkowej, więc jeśli nawet masz wyjętą kartę SIM i włączone Wi-Fi, to smartfon sobie będzie ściągać dane właśnie przez Wi-Fi.

Korzystanie z 3G nic nie kosztuje, jednak pobieranie danych poprzez 3G jest dużo szybsze, niż przez 2G - więc szybciej pozjada Ci pakiety/kasę jak coś przez to pójdzie.

Co do Gio - pierwsze słyszę, żeby był awaryjny. Nie martw się tym, jak najwyżej coś będzie nie tak, to masz przecież serwis.

Mam nadzieję, że niczego nie pominąłem :D Jak by co, to pytaj dalej :)
Avatar użytkownika
Ekspert
 
Posty: 400
Dołączył(a): 31 mar 2011 00:41


Re: Samsung Galaxy Gio i znikająca kasa

przez Genia » 17 kwi 2012 21:44

Ten problem ze zjadaniem kasy, zamiast pakietu internetowego też miałem. Najlepiej całą sprawę idź i wyjaśnij w swoim salonie a jak potrzeba, to złóż reklamację.

Co do korzystania z netu przez telefon, nawet gdy jesteś w zasięgu Wi-Fi - to wydaje się to jasne. O ile się nie mylę to system wyłącza w ramach oszczędzania energii Wi-Fi po wyłączeniu ekranu i zaczyna korzystać z komórkowej transmisji danych - jednak nie dam sobie ręki uciąć, że tak jest. Ale jak wyłączysz transmisję pakietową to raczej nie powinno się nic dziać. Powiedz jeszcze, jaką wersję Androida masz w tym Gio - Froyo czy Gingerbread. Sprawdź też czy masz opcję do wyłączania netu w menu, które się pojawia po dłuższym wciśnięciu przycisku power na odblokowanym ekranie.
Genia
 


Re: Samsung Galaxy Gio i znikająca kasa

przez Krzepki Harry » 18 kwi 2012 11:05

Ja na co dzień używam programu APNdroid https://play.google.com/store/apps/deta ... .pro&hl=pl . Kompletnie blokuje połączenia z internetem przez sieć komórkową, z netu korzystam wyłącznie przez WiFi. Oczywiście program na trwale nie zmienia ustawień, jednym ruchem można odblokować połączenia. Szalenie wygodne i w 100% pewne. Sprawdź, może Ci to wystarczy.
Krzepki Harry
 


Re: Samsung Galaxy Gio i znikająca kasa

przez HarryTex » 19 kwi 2012 20:47

Genia napisał(a): Powiedz jeszcze, jaką wersję Androida masz w tym Gio - Froyo czy Gingerbread. Sprawdź też czy masz opcję do wyłączania netu w menu, które się pojawia po dłuższym wciśnięciu przycisku power na odblokowanym ekranie.

Co do Androida to mam wersje 2.3.4. Gingerbread. A jeżeli chodzi o opcję wyłączenia netu to mam: Tryb sieci danych - obecnie jest wyłączony
Co do aplikacji APN droid to bardzo fajne rozwiązanie na pewno skorzystam - ale nie wiem czy będę mógł bo na razie mam tel w sieci Plus (nie wiem czy jest to przeszkoda, ale w adresie linku który podałeś jest play.google - może moje błędne wnioskowanie więc spróbuje)
Dzięki wielkie za pomoc na razie wyłączyłem działanie aplikacji w tle, korzystanie z sieci 3G i GPS - i kasa nie znika. Mam włączone Dane w tle (opis: Aplikację mogą synchronizować, wysyłać i odbierać dane w dowolnej chwili) na dany moment też nie znika kasa, ale też nie mam zsynchronizowanego żadnego konta na gmail ani innej poczty, więc może dlatego - trochę działam na oślep i zapobiegawczo, ale póki nie potrzebuje w/w opcji to mi to odpowiada.

Mam natomiast inne pytanie, ponieważ zauważyłem, że bateria trzyma mi góra 2 dni - fakt przy częstym użytkowaniu internetu, sms i aplikacje.
Czy to normalne? Czy i jak należy sformatować baterię, żeby poprawić jej żywotność i wydajność?
Użytkownik
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 kwi 2012 12:05


Re: Samsung Galaxy Gio i znikająca kasa

przez Gość » 20 kwi 2012 07:42

HarryTex napisał(a):Mam natomiast inne pytanie, ponieważ zauważyłem, że bateria trzyma mi góra 2 dni - fakt przy częstym użytkowaniu internetu, sms i aplikacje.
Czy to normalne? Czy i jak należy sformatować baterię, żeby poprawić jej żywotność i wydajność?

Według mnie to normalne - mało tego, przy częstym użytkowaniu smartfona 2 dni na baterii to niezły wynik. Co do "formatowania" baterii to daj sobie spokój, bo nie ma w dzisiejszych bateriach czegoś takiego. To naleciałości ze starych czasów, kiedy baterie faktycznie trzeba było formatować/formować. Jednym słowem: Twoja bateria działa normalnie, nic z nią nie rób (prócz normalnego ładowania/doładowywania).
Gość
 


Re: Samsung Galaxy Gio i znikająca kasa

przez HarryTex » 20 kwi 2012 09:36

Dziękuję wszystkim za udział w poście i udzieloną pomoc. Post uważam za zamknięty
Pozdrawiam
Użytkownik
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 kwi 2012 12:05



Re: Samsung Galaxy Gio i znikająca kasa

przez Ika » 20 mar 2013 01:06

Mam samsunga gio od roku i od samego początku były z nim problemy. Aplikacje włączały się same, zawieszał się, telefon zjadał mi pieniądze. Naciskałam na ekran dotykowy, to wszystko się cofało jakbym naciskała dolny klawisz po lewej stronie telefonu. Zaniosłam go do reklamacji i wczoraj był już do odebrania. Na początku wydawało się, że jest wszystko ok. Wymienili mi oprogramowanie i androida z wersji 2.3.4 na wersję 2.3.6 . Jednk po 2 godzinnym czasie z niego znowu zaczęły się problemy. A najgorsze jest to, że w ustawieniach nie ma nic o transmisji danych i nie mam zielonego pojęcia jak ustawić żeby internet działał tylko za pomocą wifi. ; //
Ika
 


Re: Samsung Galaxy Gio i znikająca kasa

przez Vini » 20 mar 2013 08:54

Ika no to wygląda na to, że powinnaś znowu oddać smartfon na gwarancję, to co mówisz podpada mi pod uszkodzoną warstwę dotykową ekranu, stąd samoczynnie odpalające się aplikacje i źle działające przyciski.

Co do blokady używania danych pakietowych, które ciągną kasę z konta, to musisz mieć takie ustawienie, aby to wyłączyć. Poszukaj w ustawieniach urządzenia, czegoś, co powinno być nazwane "dane pakietowe" i wyłącz to, powinno pomóc. Ale w pierwszej kolejności, oddaj znowu smartfonik na gwarę :(
Avatar użytkownika
Ekspert
 
Posty: 400
Dołączył(a): 31 mar 2011 00:41


Samsung Galaxy Gio i GPS

przez Owca » 03 maja 2013 00:24

Mam pytanie. Bo nie zrozumialem tego co wczesniej mi pisaliscie. Mam samsunga galaxy gio od roku i gps nie chce mi dzialac bez polaczenia z internetem. Da sie to jakos zrobic? Bo nie mam kasy na wykupienia pakietu internetowego a w samochodzie wiadomo, nie ma wi-fi. Prosze, pomozcie ;)
Owca
 


Na forum NIE TRZEBA SIĘ REJESTROWAĆ aby coś napisać! Jeśli nie wiesz jaki smartfon lub tablet wybrać, albo masz jakiś problem natury technicznej - pisz śmiało. U nas zawsze ktoś pomoże i odpowie na Twój post!
Just Ask!
 

Następna strona

  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron