HTC – Peter Chou

Szef HTC winą za słabe wyniki w 2012 roku obarcza kulejący marketing firmy

Szef HTC, Peter Chou oświadczył w wywiadzie dla The Wall Street Journal, że winę za słabe wyniki firmy w 2012 roku ponosi kiepski marketing.

HTC - Peter Chou

Peter Chou

Chou chyba faktycznie ma rację, gdyż marketingową przewagę konkurentów można było zobaczyć nawet na naszym, polskim rynku. Podczas gdy w telewizji i internecie bardzo często widziałem reklamy np. Apple i Samsunga, to HTC nie zobaczyłem praktycznie żadnej. Chou na ten temat wypowiada się następująco:

Nasi konkurenci są zbyt silni i posiadają ogromne zasoby, pompując bardzo dużo pieniędzy w marketing. My w dziedzinie marketingu nie zrobiliśmy zbyt wiele.

CEO HTC pociesza za to twierdząc, że najgorsze dla tajwańskiego producenta już minęło, a rok 2013 nie powinien być taki zły. Peter Chou powiedział także, że firma skupi się teraz na innowacji a nie na marketingi, co (jak ma nadzieję) docenią konsumenci.

Szczerze mówiąc, chyba konsumentom wyszłoby na dobre, gdyby wszystkie firmy obrały taki tok myślenia. Rynek nasyciłyby wtedy nowatorskie urządzenia, wśród których każdy znalazłby coś dla siebie. Miejmy nadzieję, że HTC wdroży słowa prezesa w czyn i będzie wypuszczać jeszcze więcej, „urywających tyłek” smartfonów (jak np model Butterfly, którego zresztą u nas nadal nie można kupić, a szkoda). Szczerze liczę na tego tajwańskiego producenta, bo to solidna firma, która (oby!) pokaże jeszcze, na co ją stać.

Źródło: The Wall Street Journal