Google chce podsłuchiwać Twoich rozmów, aby lepiej dopasować reklamy
Google chce uzyskać patent na coś, co przywodzi na myśl jedynie „Rok 1984” Georga Orwella. „Wyszukiwarkowy” gigant planuje podsłuchiwanie rozmów w smartfonach, aby lepiej dopasować reklamy.
Portal TheNextWeb donosi, że gigant z Mountain View chce opatentować technologię, która będzie nasłuchiwać hałasu w tle naszych rozmów telefonicznych – aby dopasować reklamy ściśle do naszego aktualnego otoczenia. W skrócie: Google chce słuchać naszych rozmów, aby zarobić jeszcze więcej pieniędzy z reklam.
Przykład zastosowania takiej technologii? Załóżmy, że prowadzimy rozmowę w kiepskich warunkach pogodowych, pada deszcz – co komputery Google wychwytują z dźwięków tła naszej rozmowy. W tym momencie Google może nam zaserwować reklamę np. parasola, albo peleryny przeciwdeszczowej.
Oczywiście nie należy jeszcze się niczym martwić, gdyż jest to w tej chwili tylko pomysł – którego nie wprowadzono w życie. Mimo wszystko, czy nie uważacie, że tego typu sztuczki marketingowe to za wiele? Wkrótce może się okazać, że prócz dźwięków otoczenia, Google będzie chciało analizować stan emocjonalny na podstawie tonu głosu – i w razie naszego złego samopoczucia, zareklamować np. usługi psychologa.
Źródło: BGR, TheNextWeb
Podobne Artykuły