Google w Q2 2014 przyniosło 16 miliardów $ dochodu
Google opublikowało wczoraj swoje wyniki finansowe, obejmujące drugi kwartał 2014 roku. Według zestawienia firma przyniosła aż 16 miliardów $ dochodu, czyli o 22% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Zysk operacyjny (czyli to, co zostaje po odliczeniu kosztów) wyniósł z kolei 4.26 miliarda $, więc aż o 27% więcej niż w Q2 2013.
Z 16 miliardów $ dochodu Google, aż 69% (czyli ok. 11 miliardów $) stanowią pieniądze pozyskane z serwisów i usług giganta. Przekłada się to na 23% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Partnerskie strony Google wygenerowały z kolei 3.42 miliarda $, czyli 21% dochodu.
Wraz z raportem finansowym Google ogłosiło także, iż z firmy odchodzi Nikesh Arora, czyli CBO (Chief Business Officer) firmy, który pracował dla Google od 10 lat. Arora przenosi się do japońskiego operatora komórkowego SoftBank. Dotychczasowego CBO zastąpi Omid Kordestani.
Z czystym sumieniem trzeba przyznać, że Google jest w tej chwili jedną z najbardziej innowacyjnych firm działających na rynku nowych technologii. Szefostwo Google ma „niezłego nosa” do interesów, więc jeśli sami nie wymyślą jakiegoś rozwiązania – kupią je wraz z inną firmą (jak to była np. z Project Ara wymyślonym pierwotnie przez Motorolę).
Google naturalnie ogrom swoich zysków czerpie z emitowania reklam. Zasada działania tej firmy opiera się na wymyślaniu usług, pod które można podpinać reklamy lub czerpać zyski z wszelkiego rodzaju prowizji. Najwyraźniej taki model biznesowy świetnie się sprawdza, bo nic nie wskazuje na to, aby pozycja giganta z Mountain View miała w najbliższym czasie słabnąć.
Podobne Artykuły