HTC One – głośnik

HTC: sprzedaż w lutym spadła o 44%

Wszyscy wiemy, że HTC boryka się ze sporymi kłopotami finansowymi. Firma, pomimo prezentowania nowych i całkiem fajnych produktów, jakoś nie potrafi ich sprzedać. Potwierdzają to najnowsze, dość przykre dane.

htc - logo

Sprzedaż produktów HTC topnieje w zastraszającym tempie. W lutym 2013 ten tajwański producent sprzedał produkty, o wartości 381.7 milionów $ (w porównaniu z 685.8 milionami $ w lutym 2012), co jest kolosalnym, 44% tąpnięciem. W porównaniu z poprzednim miesiącem (styczniem 2013), sprzedaż spadła o 27%. Czy HTC wreszcie odbije się od dna?

Na targach MWC 2013 mogliśmy zobaczyć najnowszy, androidowy smartfon tej firmy, który chyba na wszystkich dziennikarzach portali technologicznych, zrobił dość dobre wrażenie (chodzi oczywiście o model HTC One). Zarówno jakość wykonania, wydajność, jak i świetny ekran dają nadzieję, że urządzenie będzie się dobrze sprzedawać. Moim zdaniem jedyną „wtopą” może okazać się 4 MP aparat Ultrapixel, który tak szumnie zapowiadany przez Tajwańczyków, (jak pokazują wstępne doniesienia) robi przeciętne zdjęcia.

HTC ma niestety spory problem ze swoim marketingiem, który pomimo ciągłego „dopieszczania”, nadal kuleje i wiele mu brakuje do samsungowego, czy applowskiego. Tajwański producent powinien także popracować nad dystrybucją swoich produktów. Zaprezentowany pod koniec zeszłego roku supersmartfon HTC Butterfly, do tej pory nie pojawił się na europejskim rynku, co uważam za wielki wstyd dla firmy.

Wydaje się, że HTC nie powinno zmarnować szansy, jaką niesie ze sobą model One. Z drugiej jednak strony, wejście tego modelu do sklepów nastąpi najwcześniej w drugiej połowie marca, czyli krótko po prezentacji Galaxy IV. Chyba każda osoba, nawet mało rozeznana w zagadnieniach marketingu domyśli się, że wprowadzanie jakiegokolwiek smartfonu na rynek, wraz z nowym flagowcem Samsunga, to zły pomysł.

Źródło: Fudzilla