Samsung Galaxy S4

Ile kosztuje wyprodukowanie Samsunga Galaxy S4?

Kilka dni temu mogliśmy się przekonać, ile w Europie będzie kosztować najnowszy smartfon Samsunga, Galaxy S4. Jeśli zastanawia Was, ile tak naprawdę koreański producent musi wydać na produkcję tego urządzenia, to zapraszam do dalszej lektury tekstu.

Samsung Galaxy S4

Europejska, sklepowa cena Galaxy S4 powinna wynieść około 599 euro, czyli jakieś 2510 zł. Kwota wydaje się być standardową, jak za tej klasy urządzenie. Okazuje się jednak, że rzeczywiste koszty, jakie Samsung ponosi produkując smartfon, są nieporównywalnie niższe.

Firma analityczna iSuppli dokonała rekonesansu, jeśli chodzi o koszty wytworzenia i elementów, wchodzących w skład S4. Z raportu, który możecie zobaczyć poniżej wynika, że koszt wyprodukowania europejskiej wersji S4, wyposażonej w 8-dzeniowy chip Exynos 5410 Octa i łączność HSPA, wynosi 244$, czyli zaledwie 790 zł! W skład tej kwoty wchodzą wszystkie elementy, opakowanie, „robocizna” oraz zawartość zestawu (ładowarka, papiery, okablowanie itp.).

Samsung Galaxy S4 - koszt produkcji

Samsung Galaxy S4 – koszt produkcji

Koszt wytworzenia amerykańskiego wariantu S4, z LTE i chipem Snapdragon 600 jest nieznacznie niższy i wynosi 241$, czyli około 780 zł.

Na pierwszy rzut oka można więc pomyśleć, że Samsung ustalił sobie ogromną marżę na S4, która mocno przekracza koszt jego produkcji. Przypominam jednak, że sam koszt produkcji to nie wszystko, na co Samsung musi wydać kasę. Ogromną część pochłania także marketing, czyli wydatki na reklamę, prezentacje, serwis gwarancyjny itp. itd. Sprawa więc nie jest aż tak prosta, jak by się mogło wydawać.

Należy oczywiście pamiętać, że powyższe dane mają jedynie charakter szacunkowy, jednak mimo wszystko są na pewno bardzo zbliżone do rzeczywistych.

Źródło: iSuppli, PhoneArena


  • Nazir

    A co mnie obchodzi ile S4 kosztuje w produkcji jak go i tak nie kupię a tym bardziej za 2700 zł.

  • Kacper

    Inżynierowie. Ktoś musi to zaprojektować, ktoś musi zaimplementować i zoptymalizować system, ktoś musi napisać nowe możliwości, ktoś musi je dopracować. Samsung nie wgrywa nam czystego Androida. Cały etap wdrażania produkcji jest przecież bardzo drogi. Marketing, jak zauważył Paweł, jest wliczony w koszty. Przy tym pracuje masa ludzi przez długi czas, których trzeba opłacić, i to nie najniższą krajową Polski, Chin czy USA. Oni zarabiają dobre pieniądze. Stąd te koszty, wszystko się nakłada. Inwestycja musi się zwrócić.

  • Paweł

    Co za bzdura – marketing i gwarancje sa wpisane w koszty dzialalnosci – chcesz ja prowadzic to musisz sie pogodzic z ich kosztami.
    A sprzedajac sznurowki na chodniku, czy parówki, jesli wprowadzam marketing to ktos sie pyta skad bierzemy pieniadze? Albo w przypadku kosztów połaczen telefoniznych? czy ktos sie lituje nad operatorami ze narzuca nam co 15 min reklame?