Japonia to kraj, w którym obywatele wydają na aplikacje mobilne najwięcej
Japonia to kraj, który wręcz ubóstwia produkty Apple. Gigant z Cupertino ma tam największe udziały, bo jego sprzęty stanowią w Kraju Kwitnącej Wiśni aż 60% rynku. Okazuje się również, że Japończycy to nacja, która podczas kupowania aplikacji mobilnych sięga do swoich kieszeni nawet głębiej, niż urodzeni konsumenci – Amerykanie.
Jeszcze do niedawna to Amerykanie wydawali w sklepach z aplikacjami mobilnymi najwięcej pieniędzy. Z najnowszego raportu App Annie wynika jednak, że w tym roku Japończycy prześcignęli pod tym względem Amerykanów i łącznie w sklepach App Store oraz Google Play wydają więcej kasy, niż obywatele USA.
Raport, który obejmuje okres od października 2012 do października 2013 jasno ukazuje, że to w Japonii dynamika wzrostu sprzedaży aplikacji mobilnych była znacznie silniejsza, niż w Stanach Zjednoczonych. W październiku zeszłego roku Japończycy na Google Play i App Store wydali 100 milionów $, podczas gdy w październiku tego roku wydatki tej nacji wzrosły aż do 350 milionów $. Przez ten czas wydatki Amerykanów wzrosły ze 175 milionów $ do 300 milionów $. Jeśli taki trend będzie się nadal utrzymywać, to w przyszłym roku Japonia jeszcze bardziej zwiększy przewagę nad USA.
Co jeszcze bardziej zaskakujące, chociaż Apple zdominowało rynek japoński, to Google Play osiąga takie same zyski w tym kraju, co App Store. To jedyny kraj na świecie, gdzie sklep mobilny Google zgarnia tyle samo kasy, co App Store.
-
-
http://smartfan.pl/
-
Podobne Artykuły