Lg – logo

LG w Q4 2013 podwoiło swój zysk, niestety dział mobilny spisał się kiepsko

LG przewyższyło oczekiwania analityków finansowych i w czwartym kwartale zeszłego roku podwoiło swój zysk. Niestety w poprawie finansów udziału nie miał departament mobilny, który spisał się źle.

Lg - logo

W okresie od października do grudnia 2013 roku LG osiągnęło zysk w wysokości 238 miliardów wonów (220 milionów $). Ten drugi co do wielkości (po Samsungu) producent telewizorów, w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku podwoił swój zysk.

Motorem napędowym tak dobrej kondycji finansowej nie jest niestety dział mobilny, tylko ten, zajmujący się telewizorami. Z samej sprzedaży TV koreański gigant w Q4 2013 wyciągnął 174 miliardy wonów (w porównaniu z 80 miliardami wonów rok wcześniej).

LG bardzo słabo poradziło sobie w dziedzinie smartfonów. Chociaż LG jest teraz trzecim (po Samsungu i Apple) producentem sprzętu mobilnego na świecie, to gigantowi nie udało się wyjść „spod kreski”. Strata operacyjna mobilnego działu LG wyniosła 43 miliardy wonów, co w porównaniu do 56-miliardowego zysku rok wcześniej, jest sporym rozczarowaniem. Firma wydawała dużo więcej na marketing, jak się jednak okazuje – to wcale nie pomogło.

Szczerze mówiąc miałem nadzieję, że pod względem finansowym smartfonowo-tabletowy dział LG poradzi sobie lepiej. Przecież na rynku już od dłuższego czasu jest flagowiec LG G2, bardzo dobrze oceniany w wielu testach konsumenckich. Gigant kolejny rok z rzędu podpisał także umowę z Google, dzięki czemu firma może produkować i sprzedawać smartfon Nexus 5. Mam nadzieję, że kolejne kwartały będą dla LG lepsze.