Lg – logo

LG to w skali globalnej producent nr 3

Nie jest tajemnicą, że LG w dziedzinie smartfonów radzi sobie coraz lepiej. Produkty mobilne tego koreańskiego giganta sprzedają się przyzwoicie, co w pierwszym kwartale tego roku pozwoliło LG na zajęcie trzeciego miejsca pod względem globalnej sprzedaży.

Lg - logo

LG ma teraz powód do zadowolenia, bo więcej smartfonów w Q1 2014 sprzedał tylko Samsung oraz Apple, czyli dwóch, póki co niedoścignionych, mobilnych potentatów. LG w pierwszym kwartale tego roku udało się sprzedać na całym świecie urządzenia, za łączną kwotę 3.18 miliarda $.

Nie da się ukryć, że ogromny wpływ na taki rezultat miał mocno zachwalany w testach (jak i przez samych użytkowników) smartfon LG G2. Duży ekran, potężna specyfikacja, a przy tym niewielkie gabaryty – koreański producent z G2 może być naprawdę dumny. To jednak nie wszystko, bo LG ma przecież bardzo dobrze obsadzony segment średnio i niskobudżetowych smartfonów. W przeciwieństwie np. do HTC, produkty Koreańczyków mają ceny niezawyżone, adekwatne do swojego segmentu, co przekłada się na ich świetną sprzedaż.

Rezultat LG jest na pewno dużym powodem do zmartwień dla Sony. Japończycy, chociaż starają się tworzyć naprawdę szerokie spektrum smartfonów, to najwyraźniej nie wychodzi im to aż tak dobrze, jak LG. Według mnie problemem, podobnie jak w przypadku HTC – jest cena. Wystarczy spojrzeć chociażby na nowego „średniaka” Sony, model Xperia M2. Przy niezbyt porywających parametrach, smartfon ten został obarczony naprawdę sporą ceną. Jeśli macie jakieś swoje spostrzeżenia na ten temat, podzielcie się nimi w komentarzu.