Lg – logo

LG w Q1 2013: sprzedaż smartfonów coraz lepsza

LG zaczyna piąć się do góry. Oddział tej firmy, zajmujący się produktami mobilnymi – sprzedaje coraz więcej, z kwartału na kwartał przynosząc lepsze zyski.

Lg - logo

Sprzedaż smartfonów LG w pierwszym kwartale 2013, w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, wzrosła o ponad 30%. Co bardzo istotne, LG udało się nawet poprawić wynik z poprzedniego, świątecznego kwartału, aż o 15.2%, a to jest już sporym wyczynem.

LG - raport finansowy Q1 2013

Oczywiście w ślad za wzrostem sprzedaży, podniosła się także marża operacyjna, z 2% do 4,1%. Zysk operacyjny, dzięki sprzedaży Optimusa G i serii smartfonów L urósł ponad dwukrotnie, z 50 milionów $, do 119 milionów $. Koreańczycy są optymistyczni, jeśli chodzi o drugi kwartał. Zyski ma w nim napędzać Optimus G Pro oraz seria L.

Niestety, LG nadal daleko do np. Samsunga, jednak nowa strategia firmy najwyraźniej przynosi efekty. Koreańczycy swoimi (coraz doskonalszymi) produktami, zaczynają zdobywać rynek. Przecież takie smartfony, jak LG Swift L9, L7, L5 i L3 są bardzo  popularne, ze względu na dobre połączenie jakości i ceny. Zresztą, ten koreański producent na MWC pokazał już nową, zaktualizowaną odsłonę tej serii, która według mnie odniesie równie duży sukces, co poprzednia. Mam tylko nadzieję, że LG będzie nadal pracować nad poprawą wsparcia dla swoich produktów, na co często narzekają konsumenci. Jeśli ten aspekt zostanie udoskonalony, gigant ma szansę dotrzeć bardzo wysoko.

Źródło: LG (raport w PDF)