LG z rekordowym udziałem w amerykańskim rynku
Jak donoszą najnowsze raporty Strategy Analytics, południowokoreańskie LG osiągnęło w trzecim kwartale 2014 roku rekordowy udział w rynku w Ameryce Północnej z wynikiem aż 16,3%.
Żeby przybliżyć skalę wzrostu warto dodać, że w tym samym okresie w roku poprzednim, LG posiadało udział w rynku na poziomie 7,4%, więc nietrudno zauważyć, o ile bardziej popularne stają się tam smartfony tego producenta.
Nie jest to jednak jedyny finansowy sukces LG, które osiągnęło także świetny kwartalny wynik sprzedaży – w trzecim kwartale tego roku sprzedanych zostało 16,8 milinów smartfonów tej południowokoreańskiej firmy, czyli o 2,3 milionów więcej niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Poza tym, zysk operacyjny producenta wynosi 420 milionów dolarów amerykańskich, co również daje spory wzrost względem roku 2013.
Taki wzrost obecności na północnoamerykańskim rynku podyktowany jest w dużej mierze ogromnym marketingowym sukcesem modelu LG G3, dzięki któremu producent sukcesywnie zbliża się do lidera stawki, którym w Ameryce Północnej bezapelacyjnie pozostaje Apple z udziałem w rynku na poziomie 33,9%. Na drugim miejscu znajduje się naturalnie Samsung, który posiada 24,8% rynku smartfonów w tym rejonie świata. Analitycy zakładają jednak, że ten dynamiczny wzrost wyników finansowych LG w najbliższym czasie nieco wyhamuje, głównie za sprawą pojawienia się w sklepach iPhone’a 6 oraz iPhone’a 6 Plus. W ciągu kilku najbliższych miesięcy powinniśmy jednak przekonać się, czy obawy te okażą się słuszne.
Podobne Artykuły