Apple i Samsung – logo

Rynek tabletów: Samsung coraz bliżej Apple

Według najnowszego raportu analityków z IDC, Samsung z roku na rok zagarnia coraz większą część tabletowego rynku. W porównaniu z trzecim kwartałem 2012 roku – koreański producent zyskał aż 8% rynku, co jest ogromnym, 123% wzrostem.

Apple i Samsung - logo

Oczywiście wzrosty Samsunga w dużej części odbywają się kosztem Apple. Gigant z Cupertino w porównaniu z trzecim kwartałem zeszłego roku, sprzedał praktycznie identyczną ilość tabletów (14 milionów vs 14.1 miliona). Efektem tego jest drastyczny spadek udziałów Apple w rynku tabletów, z 40.2% w Q3 2012 do 29.6% w Q3 2013.

Dostawy tabletow w Q3 2013, tabela

Samsung przez ten czas więcej niż podwoił dostawy swoich tabletów, z 4.3 miliona do 9.7 miliona (wzrost o 123%). To oczywiście nie koniec złych wieści dla Apple, bo inni producenci androidowych tabletów, również notują potężne wzrosty dostaw (Lenovo +420.7%, Acer +346.3%, Asus +53.9%).

Dostawy tabletow w Q3 2013

Co istotne, raport IDC obejmuje także tablety z Androidem, które zostały wyprodukowane z tanich, niezaakceptowanych przez Google komponentów. Google się do nich nie przyznaje, bo nie potrafią zaoferować należytego komfortu pracy swoim użytkownikom. Są to zazwyczaj budżetowe tablety, których w sklepach sprzedaje się naprawdę dużo.

Oczywiście raport IDC nie skazuje od razu Apple i jego tabletów na zagładę. Przecież firma ta dopiero co zaprezentowała swoje dwa, nowe urządzenia – iPada Air oraz iPada mini 2. Jestem pewien, że w znaczącym stopniu wpłyną one na odbicie się Apple od negatywnego trendu i odebranie „kawałka tabletowego tortu” producentom sprzętu z Android OS.

Źródło