Samsung w Q1 2014 dostarczył 500,000 zegarków Galaxy Gear
Jak wynika z najnowszego raportu firmy analitycznej Strategy Analytics, Samsung jest potęgą, jeśli chodzi o smartwatche. Koreańskiemu gigantowi udało się w pierwszym kwartale 2014 roku dostarczyć aż pół miliona zegarków, z serii Galaxy Gear. To 71% całego rynku.
Samsung do tej pory stworzył trzy inteligentne zegarki – Galaxy Gear, Gear 2 oraz Gear 2 Neo (nie mówię tu o inteligentnej opasce na rękę, dla osób aktywnych). Druga seria tych urządzeń, była już dużo bardziej dopracowana, niż Galaxy Gear, który nie da się ukryć – nie był najbardziej udanym produktem tej firmy.
Samsung może się cieszyć ze swojego sukcesu również z innego względu. Raport Strategy Analytics mówi także o ogromnym, 250% wzroście sektora smartwatchy w pierwszym kwartale 2014 (w porównaniu do Q1 2013). Możemy być pewni, że tak dynamiczny wzrost popchnie kierownictwo Samsunga, do wypuszczenia kolejnych sprzętów tego typu.
Pozycji Samsunga mogą jednak zagrozić inni producenci, m.in. Motorola ze swoim Moto 360 oraz LG z G Watch. Oczywiście do tego grona dołączy zapewne w tym roku także Apple, które według plotek, pracuje nad zegarkiem iWatch. Po wejściu tych gigantów na segment smartwatch, może się okazać, że Samsung straci na nim bardzo wiele.
Niewątpliwie rynek inteligentnych zegarków to region, który ma ogromny potencjał sprzedażowy, a wszelkiej maści producenci, będą ze wszystkich sił starali się go zagarnąć.
Podobne Artykuły