Samsung zmienia oczekiwania sprzedażowe
Nikt nie ma chyba wątpliwości, że Samsung ma na nadchodzący rok ogromne plany jeśli chodzi o sektor urządzeń mobilnych. Jednak według najnowszych doniesień, koreański producent chce zredukować plany sprzedażowe smartfonów na rok 2014 o 30 milionów sztuk. Co skłoniło światowego giganta do takiego posunięcia?
Nieco wcześniej Samsung szacował, że w nadchodzącym roku sprzeda około 360 milionów słuchawek, jednak ostatnie raporty jednoznacznie wskazują obniżenie tego celu do 330 milionów. Co ciekawe, plany na rok 2013 były i tak o 40 milionów mniejsze od obecnych. Taki ruch może wskazywać na zmianę strategii koreańskiego koncernu.
Powód takiego postępowania Samsunga jest nieznany, ale przypuszczać można, że w nadchodzącym roku producent będzie się chciał w dużej mierze skupić na rynku urządzeń z większym wyświetlaczem. Mowa oczywiście o tabletach z wyświetlaczem AMOLED z ekranem o przekątnej 12,2 oraz 13,3 cala. Inną przyczyną może być fakt przesycenia sektora smartfonów, szczególnie tych wysokobudżetowych i podczas gdy producent zaplanuje skoncentrowanie się na słuchawkach z nieco niższych półek cenowych, nie będzie chciał tworzyć planów, których nie będzie w stanie spełnić.
Taka strategia koreańskiego producenta nie jest pozbawiona sensu. Chce on bez wątpienia mierzyć siły na zamiary, szczególnie w obliczu coraz śmielszych poczynań konkurencji, która ma ofercie coraz większą ilość high-endowych smartfonów. Plany Samsunga na rok 2014 są i tak odważniejsze od tych zeszłorocznych, jednak stosunkowo wyważone i bardziej realne. Przyszłość pokaże nam również, jak w ciągu najbliższych 12 miesięcy Koreańczycy poradzą sobie na rynku telefonów niskobudżetowych.
-
https://www.facebook.com/pages/Nazir/129553720567082
Podobne Artykuły