Sony Mobile Communications – Logo

Sony opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał fiskalny 2013, jest dużo lepiej niż ostatnio

Sony opublikowało dzisiaj skonsolidowany raport finansowy za pierwszy kwartał fiskalny 2013 roku. Wynika z niego, że Japończycy na rynku mobilnym radzą sobie coraz lepiej, a oddział odpowiedzialny za ten segment przynosi coraz większy dochód.

Sony - raport Q1 FY13 2013

Departament produktów mobilnych i komunikacyjnych Sony osiągnął największy wzrost przychodu ze wszystkich innych (w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym wzrost o 348 milionów $). Sprzedaż sprzętu mobilnego przyniosła Sony w Q1 2013 zysk netto w wysokości 61 milionów $. Dla porównania w Q1 2012 była to strata netto w wysokości aż 287 milionów $. Jeśli chodzi o poziom sprzedaży produktów mobilnych, to w porównaniu z Q1 2012 wzrósł on aż o 36.2%, osiągając poziom 3.968 miliarda $.

Co z pozostałymi departamentami Sony? Wzrosty sprzedaży notuje oddział finansowy (+29.9%), muzyczny (+13.3%), domowego sprzętu do rozrywki i dźwięku (+9.3%) oraz filmowy (+3.6%). Spadek sprzedaży usług i produktów dotknął departamenty zajmujące się obrazem (-10.4%) i urządzeniami (-9.7%). Poziom sprzedaży nie zmienił się za to w dziale odpowiedzialnym za gry (za to strata netto wzrosła tutaj dość drastycznie, z 36 milionów $ do aż 151 milionów $).

Jak więc sami możecie zobaczyć w powyższej tabeli (albo wertując pełną treść raportu, do którego link znajduje się w źródle), Sony radzi sobie całkiem nieźle, szczególnie jeśli chodzi o działkę mobilną. Wygląda więc na to, że smartfonowo-tabletowa konkurencja rośnie w siłę, a Samsung i Apple muszą zacząć martwić się o swój kawałek rynkowego tortu (zresztą według ostatniego raportu ich udział na tej działce spada).

Źródło: Sony (PDF)