Sony w 40 dni sprzedało 4.6 miliona sztuk Xperii Z?
Xperia Z to jeden z tych smartfonów, o którego nie musimy się martwić, gdy np. wpadnie do wody podczas naszej kąpieli. Połączenie wodoszczelności i mocnych bebechów najwyraźniej wyszło Sony na dobre, gdyż zakładana sprzedaż Xperii Z, jest więcej, niż dobra.
Xperia Z był jednym pierwszych smartfonów, wyposażonych w ekran Full HD. Według analityków z GSMInsider, to właśnie tak szybka premiera tego urządzenia, pozwoliła mu na osiągnięcie świetnych wyników sprzedaży. Analitycy szacują, że japoński producent, w 40 dni od premiery, sprzedał aż 4.6 miliona egzemplarzy Xperii Z.
Jeśli przewidywania GSMInsider faktycznie się potwierdzą, będzie świetny dowód na to, jak ważne jest szybkie wprowadzenie nowatorskiego produktu do sklepów. HTC Butterfly, który był tak naprawdę pierwszym, oficjalnie zaprezentowanym smartfonem z ekranem 1080p, nie osiągnął takiego sukcesu, bo tajwański producent nie udostępnił go w tak krótkim czasie, jak Sony Xperię Z (Butterfly jest nadal niedostępny np. w Polsce).
Chyba największym, wręcz książkowym błędem, jest ciągłe opóźnianie premiery sklepowej HTC One. Problemy z produkcją tego urządzenia powodują, że HTC wprowadzi go do sklepów najprawdopodobniej wraz z rozpoczęciem sprzedaży Samsunga Galaxy S4 i LG Optimusa G Pro. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że to marketingowy i sprzedażowy „strzał w stopę”, który skutecznie zniweczy nowatorskość i świetny design One.
Wracając do Sony, pełne wyniki finansowe firmy za pierwszy kwartał 2013, powinny pojawić się już wkrótce. Będziemy mogli z nich wyczytać, ile sztuk Xperii Z udało się Japończykom „opylić”.
Źródło: GSMInsider
Podobne Artykuły