Niższa sprzedaż smartfonów spowodowała spadek zysków Samsunga w Q2 2014
W końcu do tego doszło – Samsung opublikował złe kwartalne wyniki finansowe. Koreańczycy raportują, że w drugim kwartale 2014 roku firma osiągnęła zysk operacyjny w wysokości 7 miliardów $. To o 17.1% gorzej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, kiedy to zysk Samsunga osiągnął 9.3 miliarda $.
Przychód giganta w Q2 2014 wyniósł 51 miliardów $, czyli o 8.9% mniej niż w drugim kwartale 2013 roku (wtedy było to 52 miliardy $). Dlaczego Samsung przynosi mniejsze zyski? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w najnowszym raporcie firmy analitycznej IDC, obejmującym okres od kwietnia do czerwca 2014. Według niego gigantyczne wzrosty sprzedaży notują głównie chińscy producenci, jak Huawei i Lenovo. Samsung, czyli aktualny rynkowy lider – zmniejsza swój rynkowy udział, bo jego dostawy skurczyły się (licząc rok do roku) z 32.3% do 25.2%. Jeśli chodzi o kwartalne dostawy, Samsung zmniejszył je o 3.9%.
Problemem dla Samsunga nie są jednak tylko smartfony, ale także i tablety. Wzrost popularności 5-6% smartfonów zmniejszył popyt na małe tablety. Samsung zaznacza jednak, że w trzecim kwartale sytuacja ma się zmienić na korzyść, gdyż producent planuje debiut nowych urządzeń (Galaxy Alpha?). We wrześniu powinniśmy też zobaczyć nowy phablet Samsunga, Galaxy Note 4.
Sytuacja może się z kolei skomplikować pod koniec roku, kiedy to w sklepach powinna się pojawić nowa generacja smartfonów i tabletów Apple. Także pozostali konkurenci Samsunga radzą sobie coraz lepiej. Takie firmy jak LG, Motorola i Sony – z roku na rok są coraz śmielsi w swoich poczynaniach. Do tego dochodzi też cała rzesza chińskich producentów. Mimo wszystko póki co pozycja lidera rynku smartfonów wydaje się dla Samsunga niezagrożona (jednak na jak długo?).
Podobne Artykuły