Strategy Analytics: Android ma 84% udziału w rynku, nie urośnie już wyżej
Gazeta The Wall Street Journal w jednym ze swoich artykułów cytuje najnowsze analizy mobilnego rynku, zaserwowane przez firmę Strategy Analytics. Według nich Android już w drugim kwartale zeszłego roku osiągnął swój rynkowy szczyt, mając wtedy aż 85% udziału. W tym roku, konkretnie w Q3 2014 – Android stracił 1% i w tej chwili może się cieszyć 84% rynku.
Według Neila Mawstona, dyrektora Strategy Analytics – Android tak ogromny sukces zawdzięcza zapaści sprzedaży Apple iPhone z zeszłego kwartału. Wraz z debiutem iPhone 6 oraz iPhone 6 Plus, Apple ponownie staje na nogi. W Q3 2014 gigant z Cupertino (Apple) mógł się pochwalić 12% udziałem na światowym rynku smartfonów, podczas gdy Windows Phone oraz BlackBerry miały odpowiednio 3% oraz 1% udziału.
Google nie ma się jednak co martwić o 1% spadek udziałów Androida. Według analiz – liczba urządzeń z systemem Android, które nie korzystają z usług Google, wynosiła w Q3 2014 37%. To dobra wiadomość, bo w porównaniu z Q2 2014 jest to spadek o 2%. Oznacza to, że Google za pomocą swoich usług kontroluje 2% więcej urządzeń, z czego oczywiście czerpie spore zyski.
Naturalnie nadal największym, androidowym producentem smartfonów, nadal jest Samsung. Ten południowokoreański gigant w Q3 2014 miał 25% udział w rynku. To nie jest jednak dobra wiadomość, bo w zeszłym roku było to 35%. Samsung kurczy się głównie za sprawą chińskich producentów, jak np. Xiaomi. Ta chińska firma sprzedaje swoje smartfony praktycznie po kosztach produkcji, zarabiając potem głównie na sprzedaży akcesoriów. Oczywiście nie tylko Xiaomi radzi sobie coraz lepiej. Reszta producentów także „gryzie” Samsunga w ogon. W tej chwili wydaje się, że z każdym kolejnym kwartałem udział Samsunga powinien się kurczyć, ale czy tak będzie w rzeczywistości? Może Samsung znowu nas czymś zaskoczy?
Podobne Artykuły