Strategy Analytics: Samsung królem smartfonów
Strategy Analytics to firma analityczna, która zajmuje się m.in. badaniem globalnego rynku smartfonów. Z jej najnowszego raportu, który obejmuje trzeci kwartał 2013 roku wynika, że to Samsung sprzedaje najwięcej smartfonów, a reszta producentów jest za nim, daleko w tyle.
Rynek smartfonów na całym świecie w porównaniu z Q3 2012 wzrósł drastycznie (o 45%), osiągając pułap 251 milionów sprzedanych sztuk. Warto zauważyć, że poprzedni kwartał jest pierwszym, w którym ta liczba przekroczyła próg ćwierci miliarda.
Samsung jest nadal na fali, bo w analizowanym kwartale dostarczył aż 88.4 miliona smartfonów, zgarniając ponad 35% udziału w światowym rynku tych urządzeń (w porównaniu z 32.9% w Q3 2012). Na taki stan rzeczy nie wpłynęła wyłącznie mocna pozycja Galaxy S4, który sprzedał się w 40 milionach egzemplarzy, ale także bogate portfolio smartfonów ze średniej i niskiej półki cenowej.
Apple, które zajęło drugie miejsce odnotowało 26% wzrost dostaw, jednak w porównaniu z Q2 2012 udział tej firmy w rynku spadł z 15.6% do 13.4%. Gigantowi z Cupertino nie pomógł nawet debiut iPhone 5S i iPhone 5C, który miał miejsce pod koniec Q3 2013.
Spore wzrosty notuje Huawei, które w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego zwiększyło swoje dostawy o 67%, do 12.7 miliona sztuk. Niestety firma opiera się wyłącznie na swoim rodzimym, chińskim rynku, a w Europie i USA jest nadal bardzo słaba i mało popularna.
LG, które plasuje się na czwartym miejscu, zwiększyło swoje dostawy w największym stopniu, bo aż o 71%. Ten koreański konkurent Samsunga trzyma się świetnie w Europie, jednak w Chinach nadal ma wiele do nadrobienia.
Sytuacja Lenovo jest zbliżona do Huawei, bo większa część produkcji tego laptopowego giganta ma swoich odbiorców w Chinach. Lenovo pod względem smartfonów raczej „olewa” rynek europejski, mam jednak nadzieję, że to się wkrótce zmieni.
Jak sami widzicie w zestawieniu zabrakło Sony, Nokii i HTC, czyli firm, które w Polsce są bardzo dobrze znane i popularne. O ile rokowania dla Sony i Nokii są w miarę pomyślne, to HTC zdecydowanie nie jest na fali i nie ma się co spodziewać, że zobaczymy tą firmę w analizie za Q4 2013.
Podobne Artykuły