iOS – czas w internecie, sierpień 2014

Użytkownicy iOS spędzają 7 razy więcej czasu online niż użytkownicy Androida

Według raportu firmy Net Applications, użytkownicy urządzeń opartych o system iOS spędzają nawet siedmiokrotnie więcej czasu online, niż userzy Androida.

iOS - czas w internecie, sierpień 2014

Firma Net Applications monitoruje działalność ponad 40,000 stron internetowych, sprawdzając m.in. generowany na tych stronach ruch z urządzeń mobilnych. Dzięki analizom okazało się, że 44.19% ruchu generują na nich użytkownicy iOS, podczas gdy 44.62% to posiadacze sprzętu z poczciwym Andkiem.

Wyniki podane przez Net Applications są bardzo dziwne, bo przecież z ostatnich danych wiemy, że Android jest zainstalowany na prawie 85% urządzeń mobilnych, natomiast iOS zaledwie na 12%. Jak więc tłumaczyć fakt, że ruch na stronach WWW w aż tak dużym stopniu jest generowany przez użytkowników iOS?

Odpowiedź na to może być bardzo prosta. Przecież wśród sprzętu z Androidem jest cała masa urządzeń bardzo tanich, kupowanych przez osoby z niezbyt zasobnym portfelem. Ktoś, kto decyduje się na zakup np. taniego smartfona, zapewne dużo bardziej zwraca uwagę na pieniądze wydawane na transmisję danych, przez co przegląda też mniej stron WWW. Z kolei sprzęty z iOS nie są tanie i kupują je zazwyczaj osoby, które nie zwracają na swoje wydatki aż tak uwagi.

Dane Net Applications dają też pewne wyobrażenie, dlaczego producenci oprogramowania aż tak bardzo preferują iOS. Odpowiedź jest prosta – bo przeciętny użytkownik tego OS’a ma dużo bardziej zasobny portfel, niż przeciętny użytkownik Androida. Pamiętajmy jednak, że Android aktywność userów nadrabia swoją ogromną masą (liczebnością), nieporównywalnie większą niż iOS.