Samsung – logo

W pierwszym kwartale tego roku sprzedano 267 milionów smartfonów

Firma analityczna TrendForce sprawdziła, jak kształtowały się dostawy smartfonów w pierwszym kwartale 2014 roku. Według analizy producenci w tym okresie dostarczyli aż 266.9 miliona tych urządzeń. Który z producentów okazał się liderem?

Samsung - logo

Nie trudno zgadnąć (chociażby po ilustracji do tego tekstu), że to Samsung popisał się w tej kwestii najlepiej. Aż 30% z 267 milionów to dostawy przeprowadzone przez koreańskiego giganta. Pierwszym co przychodzi na myśl jest to, że zapewne flagowce Samsunga sprzedawały się doskonale (Galaxy Note 3, Galaxy S4). Jest to jednak złudne myślenie, bo największy udział w owych 30% miały produkty Samsunga ze średniej i niskiej półki cenowej. Wychodzi więc na to, że to „drobnica” najbardziej napędza sprzedaż Koreańczyków.

W porównaniu z czwartym kwartałem 2013 roku, dostawy w Q1 2014 były większe o 1.13%.

Jak według TrendForce ma się kształtować kolejny kwartał? Największe wzrosty mają odnotować tu głównie chińscy producenci, jak np. Huawei, Lenovo oraz Xiaomi. Analitycy przewidują, że przyrost będzie się u nich kształtować na poziomie przekraczającym 20%.

W pierwszym półroczu spadki odnotuje za to Apple, które do debiutu iPhone 6 nie może liczyć na wzrosty sprzedaży swoich smartfonów. Po premierze kolejnego flagowca tej firmy, Apple oczywiście nadrobi stagnację z pierwszego półrocza.

W drugim kwartale 2014 roku TrendForce spodziewa się, że dostawy smartfonów wzrosną o 6.7% i osiągną pułap 284.5 miliona. Tak spory przyrost jest całkowicie zrozumiały, głównie ze względu na fakt, że to na początku drugiego kwartału do sprzedaży wchodzi większość z pokazanych na początku roku flagowców: Xperia Z2, Galaxy S5, One (M8).