Sony Mobile Communications – Logo

Wielkie plany Sony na 2013 rok: sprzedać 50 milionów smartfonów

Według zaufanych źródeł portalu Digitimes, Sony Mobile postawiło sobie bardzo ambitne plany na przyszły rok. Firma chce sprzedać aż 50 milionów smartfonów.

Sony Mobile Communications Logo

50 milionów to wielki przeskok, w porównaniu z planowaną sprzedażą 35 milionów sztuk, która ma zostać osiągnięta w tym roku. Obecnie Sony należy do tych producentów, którzy borykają się z problemami i ogromną konkurencją ze strony Samsunga i Apple. Sony jest jednak firmą rokującą chyba największe nadzieje na poprawę, gdyż wypuszcza na rynek coraz lepsze smartfony z serii Xperia. Wszyscy jednak mamy nadzieję, że Sony swoje najlepsze i najbardziej konkurencyjne słuchawki – zaprezentuje dopiero w przyszłym roku.

Według ekspertów Sony nie ma dostatecznej siły produkcyjnej, aby wytworzyć wspomniane wcześniej 50 milionów urządzeń. W tym zadaniu Japończykom mają pomóc inni producenci, jak Foxconn, Arima oraz Compal.

Co według Was Sony powinno poprawić, aby lepiej sprzedawać swoje smartfony? Według mnie problemem nie jest sprzęt, lecz oprogramowanie. Samsung np. swoje produkty okrasza całą masą dodatkowych funkcji, niedostępnych standardowo w systemie operacyjnym. Kolejną kwestią jest nakładka na system – tzw. „Power User” (zaawansowany użytkownik) po kupieniu smartfona natychmiast instaluje inny, alternatywny UI dostępny np. na Google Play. Niestety, zwykły konsument nie zna się zbytnio na tym – i kupując słuchawkę używa jej w takim stanie, jak wyciągnął z pudełka, czyli z domyślną nakładką na interfejs (nie wiedząc nawet, jak zaktualizować system). Sony Mobile powinno starać się, aby telefon wyciągnięty z pudełka działał już na starcie doskonale. Teraz mam wrażenie, że Sony UI mocno odstaje od takich nakładek, jak np. TouchWiz czy też HTC Sense. Nie pozostaje mi nic innego, jak trzymać kciuki za Sony.

Źródło: Digitimes