Xiaomi – logo

Xiaomi w przyszłym roku zmniejszy swoją międzynarodową ekspansję

Jeszcze w kwietniu Xiaomi ogłaszało swoje wielkie plany na rok 2014, według których firma miała drastycznie zwiększyć swoją międzynarodową obecność. Szefostwo firmy zakładało wtedy, że przed końcem roku wejdzie do 10 nowych państw: Indii, Brazylii, Rosji, Meksyku, Malezji, Filipin, Indonezji, Tajlandii, Wietnamu oraz Turcji. Niestety wiemy już, że ten plan nie zostanie zrealizowany.

Xiaomi - logo

Xiaomi co prawda już pojawiło się w niektórych z tych państw, jednak nie ma nawet szans na to, że firma będzie obecna w tym roku we wszystkich wspomnianych wcześniej krajach. Zresztą – plany się zmieniły, więc Xiaomi nie ma już nawet takiego celu.

Nowa strategia firmy zakłada, że w tym roku Xiaomi skupi się na dwóch rynkach – indyjskim oraz indonezyjskim. Wiceszef Xiaomi (były pracownik Google), Hugo Barra oznajmił, że firma chce teraz rozszerzać się wolniej, wchodząc na nowe rynki tylko w momencie, gdy na wszystkich pozostałych będzie już dostępna pełna gama produktów Xiaomi.

Czy hamowanie międzynarodowej ekspansji przez Xiaomi to dobra strategia? O tym przekonamy się pewnie za jakiś czas. Wiemy za to, że w przyszłym roku firma ze swoją ofertą zawita w Brazylii (w pierwszym kwartale 2015). Dopiero w dalszych planach jest wejście do Tajlandii, Rosji, Meksyku oraz Turcji. Niestety nie wyznaczono konkretnych ram czasowych, kiedy ma to nastąpić. O Xiaomi w Polsce możemy naturalnie zapomnieć. Póki co jedynym dobrym sposobem na kupno sprzętu tej firmy, jest np. skorzystanie z takich portali transakcyjnych, jak Aliexpress.com.


  • jozek

    Lub